Over de auteurs

Lars Duursma is voormalig wereldkampioen debatteren en oprichter van debat- en communicatiebureau Debatrix. Job ten Bosch is commercieel directeur van Debatrix en coacht topmanagers. Take Ligteringen is journalist en schrijver.

Wat u misschien nog niet wist over de auteurs  |  Hoe zij anderen (leren) overtuigen »

Over Debatrix

Lars Duursma en Job ten Bosch geven leiding aan trainingsbureau Debatrix. De organisatie begon als een veredeld hobbyproject, maar groeide in minder dan vier jaar tijd uit tot een Nederlands succesverhaal met vestigingen in Rotterdam en Istanbul, partnerships door heel Europa en klanten over de hele wereld. Eind 2006 riep het Amerikaanse zakenblad BusinessWeek de organisatie uit tot een van de drie meest veelbelovende jonge ondernemingen van Europa.

Debatrix laat haar klanten overtuigen. De nadruk ligt vooral op verbale overtuigingskracht, en daarbij worden inzichten uit de klassieke retorica gekoppeld aan beproefde debattechnieken. Debatrix-trainingen zijn inmiddels opgenomen in veel opleidingsprogramma’s voor onder meer politici, juristen, trainees, managers en ambtenaren. Trainers van Debatrix geven bovendien debattraining binnen alle lagen van het onderwijs.

Naast trainingen organiseert Debatrix ook veel debatten. Daarbij komt de impact altijd op de eerste plaats, bijvoorbeeld tijdens verandertrajecten en interactieve sessies met klanten, burgers of andere stakeholders.

De tips en strategieën uit dit boek zijn grotendeels afkomstig uit de overtuigtrainingen van Debatrix. Trainingen die ook jou kunnen helpen om je verbale overtuigingskracht te verbeteren. Via www.debatrix.nl kun je je inschrijven voor een masterclass door een van de auteurs van dit boek. Moet je eerst jouw leidinggevende overtuigen van het nut van een training voor jou of je collega’s? Bel gerust eens met Lars of Job. Zij laten jou graag overtuigen!